Voor het maken van een afspraak voor het spreekuur kunt u tussen 8.00 en 11.00 uur bellen.
Na 11.00 is het niet meer mogelijk om een reguliere afspraak te maken.
Voor spoedgevallen zijn wij van 8.00 tot 17.00 uur bereikbaar.
Graag geen afspraken maken aan de balie vanwege de privacy van de patiënten.
Online een afspraak maken is mogelijk via www.mijngezondheid.net
- U kunt één klacht per consult bespreken
- Bedenk goed wat uw vraag aan de huisarts is
- Onze praktijk werkt met een klacht-arts-patiënt relatie
- Bent u met een klacht/ziekte bij een van de huisartsen geweest, dan zal het vervolgconsult ook bij deze huisarts plaatsvinden
- Onze voorkeur gaat natuurlijk uit naar een vaste arts per patiënt/gezin
Als u belt naar de assistente voor een afspraak, zal de assistente vragen waarvoor u langs wilt komen en zij zal dan aantal vragen aan u stellen (triageren). Vervolgens zal de assistente een afspraak voor u inplannen.
Voor een afspraak melden is niet nodig
U hoeft zich niet te melden bij de balie als u een afspraak heeft. Soms loopt de huisarts uit in zijn spreekuur, vanwege bijvoorbeeld een spoedgeval. In dat geval zal u langer moeten wachten in de wachtkamer, wilt u niet wachten dan mag u altijd bij de balie een nieuwe afspraak maken. Twijfelt of u afspraak goed in de agenda staat van de huisarts, dan mag u dit natuurlijk altijd controleren bij de balie assistente.
Telefoonnummer praktijk: 0226-451231
Via dit nummer is de praktijk van maandag t/m vrijdag bereikbaar.
Wij proberen zo goed mogelijk bereikbaar te zijn.
Bij drukte kan de lijn bezet zijn. Blijft u het proberen.
Spoednummer: 0226-453493
Voor spoedgevallen, dat wat niet tot de volgende dag kan wachten, kunt u het spoednummer bellen. Ook bereikbaar indien er dringend medische hulp nodig is en het praktijknummer bezet is.
Openingstijden Huisartsenpraktijk Obdam
Openingstijden: 08.00-12.00 uur en 13.00-17.00 uur
Pauze/overleg: 10.00-10.20 uur en 12.00-13.00 uur (wel voor spoed bereikbaar)
Adres:
Overweg 4, 1713 HX Obdam
E-consult
Als u gebruik maakt van Mijngezondheid.net kunt u ook gebruik maken van een e-consult. Het e-consult kunt u gebruiken voor korte vragen over bijvoorbeeld uw medicatie. Het e-consult is niet bedoeld voor het maken van afspraken.
Wij streven ernaar om het e-consult binnen 1-2 werkdagen te beantwoorden.
Visite:
De huisarts kan bij u langskomen voor een huisbezoek, dat hangt af van de ernst van uw klachten.
De assistente beslist in samenspraak met de huisarts of een huisbezoek nodig is.
Het hebben van geen vervoer is geen legitieme reden.
Urine controle op blaasontsteking
Heeft u klachten die kunnen passen bij een blaasontsteking zoals, pijn/branderig gevoel bij het plassen, pijn in uw rug/buik/zij, kleine beetjes plassen, vaker plassen, dan kan het zijn dat u een blaasontsteking heeft. Bij twijfel of u mogelijk een blaasontsteking heeft, belt u dan met de assistente.
Wilt u uw urine laten controleren op blaasontsteking?
Dan kunt u uw urine van maandag t/m vrijdag voor 10:00 uur inleveren bij de balie voor controle. Indien mogelijk ontvangen wij graag uw ochtend urine (eerste urine van dag), omdat deze het meest geconcentreerd is. Het is belangrijk dat uw urine in een schoon potje wordt ingeleverd. Bij de balie ligt een briefje met vragen over uw klachten, wij verzoeken u om dit briefje in te vullen en deze met het potje urine in de witte bak te zetten. Dezelfde dag na 13:30 uur kunt u bellen naar de praktijk voor de uitslag.
Wij hebben geen urinepotjes meer op de huisartsenpraktijk. Urinepotjes zijn vrij verkrijgbaar bij apotheek of drogist, u mag het ook in een ander potje inleveren, zolang het potje goed schoon is gemaakt.
Voor meer informatie over blaasontstekingen kunt u kijken op www.thuisarts.nl